Voimassa 12.1.2024 alkaen.

Nämä ovat Ommelkuplan verkkokaupan tilaus- ja toimitusehdot. Tilatessa tuotteita Ommelkuplan verkkokaupassa sitoutuu niihin.

Yleistä verkkokaupasta
Verkkokaupan tuotteita myy Ommelkupla avoin yhtiö, y-tunnus 2863780-4.
Tuotteiden tilaajan täytyy olla täysi-ikäinen.
Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24% .
Veroerittely näkyy ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa.
Tilaaja on itse vastuussa oman tilinsä ja salasanansa käytöstä ja niiden huolellisesta säilyttämisestä.
Tilaaja sitoutuu antamaan tilauksen yhteydessä oikeat tiedot.
Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen
Tuotteet tilataan internetin välityksellä osoitteesta www.ommelkupla.fi ostoskorin kautta.
Ostoskorin sisältö maksetaan verkkokaupan kassalla.

Maksaminen
Käytössäsi maksuvaihtoehtoina ovat:
- Verkkopankit
- Visa & MasterCard
- MobilePay
- Pivo 
- Siirto
- OP Lasku
- Walley -lasku tai osamaksu
Yrityksille:
- Walley B2C
Palvelusopimukset https://www.paytrail.com/kauppias/sopimukset-ja-ehdot

Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oy (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Tilausvahvistus
Lähetämme sähköpostitse tilausvahvistuksen, josta näkee laskun loppusumman ja tilauserittelyn.
Sivuillamme olevan käyttäjätilin kautta voi tarkastaa tilauksen sisällön, mikäli on rekisteröitynyt sivuille.

Toimitus
Toimitustapa määräytyy tuotteiden koon ja painon mukaan, voit valita ostoskorissa tuotteillesi saatavilla olevat toimitustavat.
Voimassa olevat toimituskulujen hinnat löydät verkkosivulta.
Lähetämme kaikki tuotteet yleensä 1-5 arkipäivän kuluessa tilauksen saapumisesta, ellei toisin mainita.
Toimitusaika riippuu tuotteesta, sen saatavuudesta ja toimitusosoitteesta. Tuotteen toimitusaika-arvio löytyy verkkokaupasta tuotesivulta. 
Sesonki ja ruuhka-aikoina toimitusaika voi poiketa normaaleista toimitusaika-arvioista.

Lähetys saattaa viivästyä ylitsepääsemättömästä esteestä, kuten sairastapauksissa.
Emme vastaa kuljetusyhtiön kuljetuksen nopeudesta, joka voi vaihdella 1-14vrk.

Postin kautta lähetetyistä noutamattomista paketeista veloitamme 9,00 euroa, mikäli erikseen ei ole sovittu, että asiakas voi jättää tilauksen noutamatta. Tämä kulu syntyy, kun asiakas jättää tilauksen noutamatta ja se palautuu Ommelkuplan varastolle. Lisäksi veloitetaan 6,90 euroa paketin mahdollisesta uudelleen lähettämisestä. Noutamaton paketti ei automaattisesti ole palautus, palautuksesta tulee sopia erikseen.

Asiakas vastaa antamansa osoitteen ja puhelinnumeron oikeellisuudesta.

Tilauksen voi myös noutaa TAMPEREEN myymälästä aukioloaikana.
Valitse toimitustavaksi "Nouto myymälästä.". Saat sähköpostin ja tekstiviestin, kun tilauksesi on valmis noudettavaksi.
Myymälä: Ommelkupla Toivionkatu 5, 33900 Tampere.

Digitaaliset ja ladattavat tuotteet
Digitaaliset ja ladattavat tuotteet toimitetaan asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen.
Asiakas vastaa antamansa sähköpostiosoitteen oikeellisuudesta.
Digitaalisilla tuotteilla ei ole palautus eikä vaihto-oikeutta.

Lahjakortti
Lahjakortti on voimassa 6kk ostopäivästä.
Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi eikä mahdollisesti käyttämättä jäänyttä osuutta voi vaihtaa rahaksi.
Lahjakortti toimitetaan sähköisesti antamaasi sähköpostiosoitteeseen tai voit tilata lahjakortin postitse tai voit ostaa lahjakortin myymälästä.  Asiakas vastaa antamansa sähköpostiosoitteen oikeellisuudesta lahjakorttia lähettäessä sähköpostitse.

Palautus
Kuluttajasuojalain mukaan asiakkaalla on oikeus peruuttaa kauppa 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta.

Jos haluat palauttaa tuotteen: ·
-Laita asiasta aina ensin sähköpostia info@ommelkupla.fi .
Peruutus tulee tehdä 14 vuorokauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta.
Huomaathan,että asiakkaalla on velvollisuus huolehtia vastaanottamistaan tuotteista.
Palautettu tuote ei saa olla käytetty ja sen tulee olla siinä kunnossa, että se on uudelleen myytävissä.
Tarkista aina vastaanottamasi tuotteet tuotevirheiden varalta. Esimerkiksi esipestyä kangasta ei voi palauttaa, sillä mahdollisen virheen löytyessä pesun jälkeen on vaikea todentaa mistä ja milloin virhe on tullut eikä tuotetta pystytä uudelleen myymään.

-Saat vastauksen sähköpostilla peruuttamisen hyväksymisestä ja vasta tämän jälkeen voit lähettää tuotteen.
-Pakkaa tuote hyvin ja palauta se viipymättä. 
-Kirjoita paketin päälle:

  1. Omat osoitetiedot ja puhelinnumero.
  2. Ommelkuplan osoitetiedot: Ommelkupla ay / ASIAKASPALAUTUS, Toivionkatu 5 a 32 ,33900 Tampere, p. 050 516 5907
  3. Sopimusnumero: 677339

-Vie paketti lähimpään Postiin asiakastiskille ja ota talteen kuitti, jossa on lähetystunnus. Ilman tunnusta emme pysty seuraamaan palautusta ja mahdollisessa paketin katoamistapauksessa asiakas vastaa palautuksesta.
-Asiakaspalautuksesta Postin kautta veloitetaan 5,90 euroa, joka jätetään palauttamatta suorituksesta ellei toisi ole sovittu.
-Vaihtoehtoisesti palautettavan tuotteen voi toimittaa veloituksetta Ommelkuplan myymälään.

Huomaathan, että kuluttajan vaatimusten mukaisesti valmistetulla tuotteella ei ole peruuttamis- ja palauttamisoikeutta.
Peruuttamis- ja palautusoikeuuta ei ole esimerkiksi määrämittaan leikattulla kankaalla ja tilaustuotevaatteilla.

Jos asiakas peruuttaa kaupan, palautamme saamamme suoritukset sillä maksutavalla, jota asiakas on käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa, ellei ole nimenomaisesti suostunut muuhun. Joka tapauksessa palautus tapahtuu siten, että asiakkaalle ei aiheudu suoritusten palauttamisesta kustannuksia. Tilaamalla digitaalisen tuotteen, asiakas suostuu siihen, että digitaalinen sisältö on ladattavissa välittömästi maksusuorituksen jälkeen. Näin ollen digitaalisilla ja ladattavilla tuotteilla ei ole palautusoikeutta.

Reklamaatiot

- Jos saamassasi tuotteessa on virhe laita aina ensin sähköpostia info@ommelkupla.fi.
- Sähköpostiin otsikko  "Reklamaatio".
- Liitä viestiin mukaan myös nimesi ja tilausnumero tai ostopäivä ja paikkakunta, mikäli olet asioinut myymälässä / pop upissa.
- Älä ota tuotetta käyttöösi tai pese sitä tai leikkaa saamaasi kangasta ennen kuin olet saanut reklamaatioosi vastauksen.

Reklamaatiotilanteissa tomitaan tapauskohtaisesti ja voi olla, että pyydämme palauttamaan meille saamasi tuotteen, jolloin sen täytyy olla siinä kunnossa kun sen olet saanut.

Ehtojen muuttaminen
Ommelkupla pidättää oikeuden ehtojen muutoksiin.

Force majeure

Ommelkupla ei vastaa viivästyksistä tai vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole voinut kohtuudella ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Tällaiseksi ylivoimaiseksi esteeksi (force majeure) katsotaan esim. tuotteen poistuminen tai loppuminen tavarantoimittajalta tai valmistajalta, toimittajan tai valmistajan viivästykset toimituksessa sovittujen toimitusaikojen ulkopuolelle, häiriöt kuljetuksissa, alihankkijoilla, laitteissa, ohjelmistoissa, selaimessa tai verkkoyhteydessä, tulipalot, työtaistelutoimenpiteet, sodat, luonnonkatastrofit, viranomaisten väliintulot.

Riitauttaminen
Ongelmatilanteissa ota yhteyttä ensisijaisesti info@ommelkupla.fi. Tarpeen vaatiessa ohjeistamme ottamaan yhteyttä Kuluttajaneuvontaan, josta saat opastusta ja sovitteluapua riitatilanteessa. p. 029 553 6901 arkisin 9-15. Tämän jälkeen voi ratkaisupyynnön laittaa edelleen Kuluttajariitalautakuntaan.